Μια ιαπωνική εταιρεία ονειρεύεται να κατασκευάσει ένα διαστημικό ασανσέρ για τη μεταφορά επιβατών σε τροχιά.
Η εταιρεία Ομπαγιάσι είναι μια από τις σοβαρότερες της Ιαπωνίας. Ολοκληρώνει αυτή τη στιγμή το Tokyo Sky Tree, το ψηλότερο κτίριο της Ιαπωνίας (634 μέτρα). Έχει επίσης συμμετάσχει στην κατασκευή του μετρό του Ντουμπάι και του Stadium Australia που χρησιμοποιήθηκε στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Σίδνεϊ.
Αυτή τη φορά η εταιρεία εξετάζει μια εντελώς διαφορετική κατασκευή: τη δημιουργία ενός ανελκυστήρα του διαστήματος εκτείνοντας ένα καλώδιο από νανοσωλήνες άνθρακα, μια υλική δομή είκοσι φορές πιο ανθεκτική από το ατσάλι. Ο θάλαμος θα κινείται χάρη σ' αυτό το γιγάντιο καλώδιο που θα έχει μήκος 96.000 χιλιόμετρα, το ένα τέταρτο της απόστασης από τη Γη στη Σελήνη.
Μια ιαπωνική κατασκευαστική εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο να κατασκευάσει ως το 2050 έναν ανελκυστήρα ικανό να μεταφέρει επιβάτες στο διάστημα, όπως το περίφημο «γυάλινο ασανσέρ» που χρησιμοποίησε ο Τσάρλι στο μυθιστόρημα του Βρετανού Ρόαλντ Νταλ.
Η εταιρεία Ομπαγιάσι είναι μια από τις σοβαρότερες της Ιαπωνίας. Ολοκληρώνει αυτή τη στιγμή το Tokyo Sky Tree, το ψηλότερο κτίριο της Ιαπωνίας (634 μέτρα). Έχει επίσης συμμετάσχει στην κατασκευή του μετρό του Ντουμπάι και του Stadium Australia που χρησιμοποιήθηκε στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Σίδνεϊ.
Αυτή τη φορά η εταιρεία εξετάζει μια εντελώς διαφορετική κατασκευή: τη δημιουργία ενός ανελκυστήρα του διαστήματος εκτείνοντας ένα καλώδιο από νανοσωλήνες άνθρακα, μια υλική δομή είκοσι φορές πιο ανθεκτική από το ατσάλι. Ο θάλαμος θα κινείται χάρη σ' αυτό το γιγάντιο καλώδιο που θα έχει μήκος 96.000 χιλιόμετρα, το ένα τέταρτο της απόστασης από τη Γη στη Σελήνη.
Αν στο μυθιστόρημα «Ο Τσάρλι και το μεγάλο γυάλινο ασανσέρ» ο ήρωας του Ρόαλντ Νταλ προωθείται στο διάστημα εξαιτίας ενός λανθασμένου χειρισμού, η Ομπαγιάσι ονειρεύεται να στέλνει τακτικά μια τριανταριά επιβάτες σε τροχιά γύρω από τη Γη.
Ο ανελκυστήρας της θα είναι ενός πολύ ιδιαίτερου τύπου και θα ανεβαίνει με ταχύτητα 200 χλμ/ώρα, επιτρέποντάς του να φτάνει, έπειτα από ταξίδι μιας εβδομάδας, σ' ένα σταθμό ο οποίος θα βρίσκεται σε ύψος 36.000 μέτρων.
Οι «τουρίστες του διαστήματος» θα παραμένουν σ' αυτή την πλατφόρμα, όμως οι επιστήμονες που θα χρησιμοποιούν το ασανσέρ αυτό θα συνεχίζουν το ταξίδι ως την άκρη του καλωδίου.
«Οι άνθρωποι λατρεύουν τους μεγάλους πύργους, εξ ου και η ιδέα να οικοδομήσουμε έναν στο διάστημα. Οι ειδικοί μας στις κατασκευές, το κλίμα, την ταχύτητα και τους ανέμους λένε πως αυτό είναι δυνατό», δήλωσε ενθουσιασμένη η Σατόμι Κατσουγιάμα, η διευθύντρια του προγράμματος.
Εντούτοις η επιχείρηση παραδέχεται πως δεν έχει καμιά εκτίμηση για το κόστος αυτού του προγράμματος, δεν έχει κατά νου κανέναν εν δυνάμει επενδυτή ούτε κάποια ιδέα για το μέρος στη γη όπου θα μπορούσε να στερεωθεί αυτό το καλώδιο.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠE - www.telegraph.co.uk
Ο ανελκυστήρας της θα είναι ενός πολύ ιδιαίτερου τύπου και θα ανεβαίνει με ταχύτητα 200 χλμ/ώρα, επιτρέποντάς του να φτάνει, έπειτα από ταξίδι μιας εβδομάδας, σ' ένα σταθμό ο οποίος θα βρίσκεται σε ύψος 36.000 μέτρων.
Οι «τουρίστες του διαστήματος» θα παραμένουν σ' αυτή την πλατφόρμα, όμως οι επιστήμονες που θα χρησιμοποιούν το ασανσέρ αυτό θα συνεχίζουν το ταξίδι ως την άκρη του καλωδίου.
«Οι άνθρωποι λατρεύουν τους μεγάλους πύργους, εξ ου και η ιδέα να οικοδομήσουμε έναν στο διάστημα. Οι ειδικοί μας στις κατασκευές, το κλίμα, την ταχύτητα και τους ανέμους λένε πως αυτό είναι δυνατό», δήλωσε ενθουσιασμένη η Σατόμι Κατσουγιάμα, η διευθύντρια του προγράμματος.
Εντούτοις η επιχείρηση παραδέχεται πως δεν έχει καμιά εκτίμηση για το κόστος αυτού του προγράμματος, δεν έχει κατά νου κανέναν εν δυνάμει επενδυτή ούτε κάποια ιδέα για το μέρος στη γη όπου θα μπορούσε να στερεωθεί αυτό το καλώδιο.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠE - www.telegraph.co.uk
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου