Η εξάρτηση των ΗΠΑ από τη Ρωσία για τη μεταφορά των Αμερικανών αστροναυτών από και προς στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό θα τερματιστεί
(Credit: SpaceX )
H φουτουριστική πρόταση της SpaceX για την καμπίνα του σκάφους Crew Dragon. Η πρώτη εκτόξευση προγραμματίζεται για το 2017.
Ακρωτήριο Κανάβεραλ, Φλόριντα
Η εξάρτηση των ΗΠΑ από τη Ρωσία για τη μεταφορά των Αμερικανών αστροναυτών από και προς στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS) θα τερματιστεί σε μερικά χρόνια με την εκτόξευση νέων διαστημικών σκαφών από τις εταιρείες Boeing και SpaceX, οι οποίες εξασφάλισαν τα μεγάλα συμβόλαια με τη NASA.
H εξάρτηση
Έπειτα από τον παροπλισμό των διαστημικών λεωφορείων το 2011, τα ρωσικά Soyuz είναι τα μόνα επανδρωμένα σκάφη που μπορούν να προσεγγίσουν το πολυεθνικό τροχιακό συγκρότημα, και η Μόσχα χρεώνει τη NASA 71 εκατομμύρια δολάρια ανά πτήση.
«Από την πρώτη μέρα, η κυβέρνηση Ομπάμα έχει ξεκαθαρίσει ότι το μεγαλύτερο έθνος του κόσμου δεν θα πρέπει να εξαρτάται από οποιοδήποτε άλλο κράτος για πρόσβαση στο Διάστημα» δήλωσε ο διοικητής της NASA Τσαρλς Μπόλντεν από το Διαστημικό Κέντρο Κένεντι στη Φλόριντα. Ανέφερε ότι οι πρώτες δοκιμαστικές εκτοξεύσεις προγραμματίζονται για το 2017, τόνισε όμως ότι οι προδιαγραφές ασφάλειας είναι σημαντικότερη προτεραιότητα από την τήρηση του χρονοδιαγράμματος.
Η κάψουλα CST-100, η λιγότερο φουτουριστική πρόταση της Boeing (Πηγή: Boeing)
Η συμφωνία
Η Boeing, παραδοσιακός συνεργάτης της NASA και μεγάλος παίκτης της αεροδιαστημικής βιομηχανίας, θα λάβει συνολικά 4,2 δισ. δολάρια για την τελειοποίηση της κάψουλας CST-100, ενώ η SpaceX εξασφάλισε συμβόλαιο 2,6 δισ. δολάρια για τη δική της πρόταση, το σκάφος Crew Dragon. Το 2012, η μη επανδρωμένη έκδοση του Dragon έγινε το πρώτο σκάφος ιδιωτικής εταιρείες που ανεφοδιάζει τον ISS στο πλαίσιο συμφωνίας με τις ΗΠΑ.
O Έλον Μασκ, επιχειρηματίας και του Διαστήματος, δίπλα στην επανδρωμένη βερσιόν του Dragon
Η SpaceX, μια εταιρεία του Έλον Μασκ, διευθύνοντος συμβούλου της Tesla Motors και συνιδρυτή της PayPal, έχει ήδη εξασφαλίσει συμφωνία με τη NASA για τον ανεφοδιασμό του ISS -η αρχή έγινε το 2012 με τη μη επανδρωμένη έκδοση του Dragon, το οποίο τώρα τροποποιείται για να μεταφέρει και πληρώματα. Τα νέα συμβόλαια προβλέπουν τουλάχιστον μια δοκιμαστική επανδρωμένη πτήση γύρω στο 2017. Αν τα σκάφη λάβουν την απαιτούμενη πιστοποίηση, θα ακολουθήσουν δύο με έξι επανδρωμένες αποστολές στον ISS για κάθε εταιρεία.
Επίσης:
Από τον διαγωνισμό για τα συμβόλαια της NASA αποκλείστηκε η Sierra Nevada Corp, η οποία είχε υποβάλλει πρόταση για ένα σκάφος σαν μίνι διαστημικό λεωφορείο με την ονομασία Dream Chaser. Στο διαγωνισμό δεν συμμετείχε η Blue Origin του Τζεφ Μπέζος, ιδρυτή της Amazon, η οποία είχε λάβει χρηματοδότηση από τη NASA στα αρχικά της στάδια αλλά συνεχίζει τώρα ανεξάρτητα και δεν έχει δώσει λεπτομέρειες για τα σχέδιά της.
.....................................
Η NASA αποκτά «διαστημικό ταξί»
Η NASA, η αμερικανική διαστημική υπηρεσία, ανέθεσε αρχικό συμβόλαιο ύψους 6,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή των πρώτων διαστημικών οχημάτων που θα κατασκευαστούν από ιδιωτικές εταιρείες.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση το συμβόλαιο κέρδισαν η γνωστή αεροδιαστημική βιομηχανία Boeing και η SpaceX, εταιρεία που ίδρυσε το 2002 ο ElonMusk ιδρυτής της Tesla Motors που παράγει τα ομώνυμα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.
Η Boeing θα απορροφήσει κονδύλια ύψους 4,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ η SpaceX θα λάβει 2,6 δισεκατομμύρια δολάρια. Αποστολή των δύο εταιρειών θα είναι η μεταφορά αστροναυτών στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS) και η επιστροφή τους στη Γη. Οι πρώτες αποστολές αναμένεται να ξεκινήσουν το 2017, αφού προηγουμένως οι δύο εταιρείες πιστοποιηθούν για την ασφαλή χρήση των σκαφών τους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα η NASA πλήρωνε στη Ρωσία το ποσό των 70,7 εκατομμυρίων δολαρίων για τη μεταφορά κάθε αστροναύτη στον ISS. Η αμερικανική διαστημική υπηρεσία απέσυρε τα διαστημικά λεωφορεία, που χρησιμοποιούσε σε ανάλογες αποστολές, ήδη από το 2011 και έκτοτε ενεργοποιούσε ιδιωτικά συμβόλαια για την κάλυψη των αναγκών της.
Ο λόγος της απόσυρσης των διαστημικών λεωφορείων εντοπίζεται στην προσπάθεια της NASA στην εξοικονόμηση πόρων οι οποίοι θα διοχετεύονταν σε περισσότερο φιλόδοξα προγράμματα και την επικέντρωση αποκλειστικά στις αποστολές εξερεύνησης του Διαστήματος.
Για τη μεταφορά των αστροναυτών θα χρησιμοποιείται η διαστημική κάψουλα Dragon της SpaceX, η οποία χρησιμοποιείται ήδη για τη μεταφορά εφοδίων στον Διαστημικό Σταθμό, και το σκάφος CST-100 της Boeing. Τα δύο σκάφη θα χρησιμοποιούν για την εκτόξευσή τους το Διαστημικό Κέντρο Κέννεντυ στο Cape Canaveral.
Τα σκάφη και των δύο εταιρειών έχουν την ικανότητα μεταφοράς πληρώματος επτά αστροναυτών, ενώ για την εκτόξευσή τους μπορούν να προσαρμοστούν σε ποικιλία πυραύλων-φορέων. Η κίνηση της NASA να επιλέξει δύο από τις υποψήφιες ιδιωτικές εταιρείες ήταν μία μικρή έκπληξη, καθώς το αρχικό πρόγραμμα προέβλεπε την επιλογή μίας εταιρείας που θα αναλάμβανε το συμβόλαιο.
Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα ανοίγει τον δρόμο και για τις ιδιωτικές αποστολές στο Διάστημα. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε ότι ειδικά για τον διευθύνοντα σύμβουλο της SpaceX, Elon Musk, είναι στόχος ζωής η πραγματοποίηση επανδρωμένων πτήσεων σε άλλους πλανήτες.
Πηγή: tovima.gr , pestaola.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου