Credits: ESA/Rosetta/MPS for OSIRIS Team MPS/UPD/LAM/IAA/SSO/INTA/UPM/DASP/IDA
Κοντινό πλάνο της περιοχής που περιέχει την πρωτογενή περιοχή προσεδάφισης "J" του Φίλαε, που βρίσκεται στην «κεφαλή» του κομήτη 67P / Τσουριούμοφ-Γκερασιμένκο. Το ψηφιδωτό περιλαμβάνει δύο εικόνες που λαμβάνονται από το OSIRIS την κάμερα κλειστής γωνίας του Ροζετα στις 14 Σεπ, 2014 από απόσταση περίπου 30 χλμ. Η κλίμακα της εικόνας είναι 0,5 μ / εικονοστοιχείο. Ο κύκλος έχει ως κέντρο την περιοχή προσεδάφισης περίπου 500 μ, σε ακτίνα.
Σε γενικές γραμμές, οι διαστημικές αποστολές εμπίπτουν σε μία από τις τρεις κατηγορίες: δύσκολη, πιο δύσκολη, και απίστευτα δύσκολη.
Η πτήση είναι δύσκολη.
Ένα διαστημικό σκάφος ταξιδεύει εκατοντάδες εκατομμύρια χιλιόμετρα μέσα από το σκοτεινό κενό του διαστήματος, εντοπίζει ένα μακρινό πλανήτη ή φεγγάρι, και πετά προς αυτό με 20 με 30.000 χιλιόμετρα την ώρα, φωτογραφίζοντας με μανία κατά τη διάρκεια μιας απίστευτα σύντομης συνάντησης.
Πηγαίνοντας σε τροχιά είναι πιο δύσκολο.
Αντί να πετά προς τον στόχο του, μειώνει ταχύτητα το διαστημικό σκάφος, αλλάζοντας την ταχύτητα του κατά ακριβώς το σωστό ποσό για να περιβάλει τον πλανήτη.
Μια λάθος κίνηση και το διαστημικό σκάφος αναπηδά από την ατμόσφαιρα, και γίνεται ένας ακούσιος μετεωρίτης.
Ο προσεδάφιση είναι απίστευτα δύσκολη.
Απλά δείτε το βίντεο "επτά λεπτά τρόμου" της NASA.
Βλέποντας το αλεξίπτωτο του Κιουριοσιτι, τον ανασχετικό πύραυλο, και τον ουράνιο-γερανό στον δρόμο του προς την επιφάνεια του Άρη, σπάνια αποτυγχάνει να παράγει ανατριχίλα.
Δεδομένου ότι η διαστημική εποχή άρχισε, οι υπηρεσίες διαστήματος της Γης, έχουν καταφέρει την προσεδάφιση σε μόνο έξι σώματα: την Αφροδίτη, τον Άρη, τη Σελήνη, τον Τιτάνα, και αστεροειδείς, 433 Έρως και Itokawa.
Σε μια προσπάθεια που θα μπορούσε να θέσει ένα νέο πρότυπο δυσκολίας, η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Διαστήματος προσθέσετε ένα έβδομο μέλος στη λίστα.
Το διαστημικό σκάφος Ροζετα.
Στις 12 Νοεμ, το Ροζετα της ESA, θα ρίξει ένα όχημα προσεδάφισης που ονομάζεται "Φίλαε" πάνω στην επιφάνεια του κομήτη 67P / Τσουριούμοφ-Γκερασιμένκο.
Πόσο δύσκολη είναι αυτή η προσεδάφιση;., ρωτήστε τον Art Chmielewski, ο Αμερικανικός Διαχειριστής του Ροζέτα, έργο στο JPL.
"Σκεφτείτε το εξής:; Ο κομήτης θα πρέπει να κινείται 40 φορές πιο γρήγορα από μια σφαίρα υπερβολικής ταχύτητας, περιστρεφόμενη, εκτοξεύοντας αέριο και καλωσορίζοντας το Ροζέτα στην επιφάνεια με ογκόλιθους, ρωγμές, γκρεμούς και ενδεχομένως μέτρα από σκόνη! "
Το Ροζέτα θα ρίξει το Φίλαε από ύψος 22 χιλιομέτρων, καθώς ο κομήτης περιστρέφεται ελεύθερα από κάτω.
Κανένα ενεργό σύστημα διεύθυνσης δε θα λάβει χώρα κατά τη διάρκεια της αργής καθόδου.
Το Ροζέτα πέρασε πάνω από ένα μήνα ερευνώντας τον κομήτη, πριν, μηχανικοί και επιστήμονες συγκεντρωθούν στη Γαλλία για να λάβουν την απόφασή τους.
«Καμία από τις υποψήφιες τοποθεσίες προσεδάφισης δεν πληρούσε όλα τα λειτουργικά κριτήρια στο επίπεδο του 100%», λέει ο Stephan Ulamec, Διευθυντής Προσεδάφισης του Φίλαε, στο Γερμανικό Κέντρο Αεροδιαστημικής (DLR), "αλλά η τοποθεσία "J" είναι σαφώς η καλύτερη λύση."
Η κάθοδος θα χρειαστεί περίπου 7 ώρες, μια παρατεταμένη διαδικασία που θα μπορούσε να ζωντανέψει από τους απρόβλεπτους πίδακες αερίου που αναδύονται από τον πυρήνα του κομήτη.
Σκεφτήκατε ότι τα "7 λεπτά του τρόμου ήταν άσχημα";
"Αυτό θα είναι επτά ώρες τρόμου," λέει ο Αλεξαντερ.
Αν όλα πάνε καλά, το Φίλαε θα αγγίξει την επιφάνεια του κομήτη σε ρυθμό βαδίσματος και θα αναπτύξει τα "καμάκια" ώστε να στερεώσει τον εαυτό του στην ανώμαλη επιφάνεια.
Μια σειρά από 10 αισθητήρες στο όχημα προσεδάφισης, συμπεριλαμβανομένων, ένα τρυπάνι για τη συλλογή δειγμάτων και την "σειρήνα / ακουστικός ηχοβολητής" για να εξετάσει τη δομή κάτω από την επιφάνεια του κομήτη, μπορεί στη συνέχεια να αρχίσει μια άνευ προηγουμένου μελέτη ενός κομήτη στο σημείο-εξ'επαφής.
"Ένας κομήτης, είναι σε αντίθεση με οποιοδήποτε άλλο πλανητικό σώμα που έχουμε προσπαθήσει να προσεδαφίσουμε," λέει ο Αλεξαντερ.
"Το να φτάσει το Φίλαε κάτω με επιτυχία, θα είναι ένα απίστευτο επίτευγμα για την ανθρωπότητα!"
Σχετικά: Κομήτες
To-New-Sas
Πηγή: phys.org
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου